HISTORIA
Nazwa marki pochodzi od nazwiska założyciela – Enza Ferrari. Początek istnienia
marki datowany jest na 1929 rok. Enzo jako wielki pasjonat motoryzacji otworzył
zakład tworzący samochody wyścigowe. Miał niewielki warsztat, gdzie powstawały
jego samochody. Bardzo szybko zrobiły furorę na torach całej Europy.
Po niemalże dwudziestu latach produkcji samochodów wyścigowych,
Enzo doszedł do wniosku, że czas na produkcję samochodów, które będą nadawały
się do użytku cywilnego. Tak właśnie w 1947 roku powstał model 125 S. Od tego
roku można powiedzieć, że Ferrari szło z górki. Samochody te stały się
niezwykle popularne nie tylko w Europie, ale i na całym świecie. Klienci
doceniali markę ze względu na niezwykłe osiągi oraz pięknie ukształtowaną linię
nadwozia. Założycielowi udało się to osiągnąć dzięki współpracy z m.in. biurami
projektowymi takimi jak Pininfarina, Scaglietti, Bertone oraz Vignale.
Dzisiaj
Ferrari jest jedną z części grupy Fiata. Od 2006 roku Fiat ma pakiet kontrolny
w postaci aż 85% udziałów. 10% należy do syna Enzo, a 5% do firmy Mubadala
Development. Znaczek Ferrari to czarny rumak na żółtym tle, który stoi na dwu
tylnych nogach. Jak mówi etos marki – pomysł został wzięty z emblematu myśliwca
pilotowanego przez Francesco Baracce. Enzo Ferrari był pod ogromnym wrażeniem
jego zdolności i osiągnięć. Baracca był jednym z najskuteczniejszych pilotów I
Wojny Światowej. Odniósł aż 34 zwycięstwa powietrzne. Enzo Ferrari zmarł w 1988
roku, żył aż 90 lat.
Ferrari 360 Modena
Samochód sportowy produkowany od 1999 do 2005 roku. Model
ten był najlepiej sprzedającym się Ferrari w historii. Nazwa tego samochodu
pochodzi od pojemności silnika oraz miejscowości, w której był produkowany.
Do napędu 360’tki służył silnik V8 o pojemności 3,6 litra.
Skrzynia biegów wedle klienta mogła być manualna bądź sekwencyjna jednakże obie
skrzynie miały 6 biegów.
Ferrari 360 występowało w 4 wersjach:
- 360 Modena,
- 360 Modena Spider,
- Challenge,
- Challenge Stradale.
- 360 Modena Spider,
- Challenge,
- Challenge Stradale.
Ferrari F430
Model F430 został zaprezentowany w 2004 roku jako następna modelu
360. Produkowany był do 2009 roku. Tak jak to bywa w gamie włoskiego
producenta, nazwa wzięła się od pojemności silnika.
Jednostką napędową tego modelu był silnik V8 o pojemności 4,3
litra o mocy 490 KM. Samochód ten oferowany był z 6-cio biegową skrzynią biegów
manualną lub sekwencyjną. Dzięki temu rozwiązaniu rozpędzał się do „setki” w 4
sekundy i osiągał prędkość maksymalną trzystu piętnastu kilometrów na godzinę.
F430 oprócz bazowej postaci został wyprodukowany również w innych
wersjach:
- F430 Spider,
- Scudiera (fot.
poniżej),
- Challenge.
Ferrari 458 Italia
Produkcję Ferrari 458 Italia rozpoczęto w 2009 roku. Jest to
następca modelu F430. Nazwa modelu wzięła się od pojemności silnika
zastosowanego w tym aucie. Jest to widlasty silnik ośmiocylindrowy o
pojemności 4,5 litra i mocy 570 KM. Pojazd ten potrafi rozpędzić się do 100
km/h w 3,4 sekundy oraz do prędkości 325 km/h.
Model ten z racji tego, że jest w miarę „świeżym” samochodem doczekał
się póki co tylko dwóch wersji:
- 458 Italia,
- 458 Spider.
Ferrari California
Jest to całkowicie nowy model w gamie Włoskiego producenta.
Zerwano tu z dotychczasowym przyzwyczajeniem do nadawania nazwy modelom od
pojemności silnika.
California jest to samochód sportowy typu cabrio. Został
zaprezentowany w 2008 roku w Paryżu. Silnik zastosowany w tym samochodzie
jest to adaptacja silnika z modelu F430. Jest to motor V8 o pojemności 4,3
litra i mocy 460 KM.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz