Ferrari


HISTORIA

Nazwa marki pochodzi od nazwiska założyciela – Enza Ferrari. Początek istnienia marki datowany jest na 1929 rok. Enzo jako wielki pasjonat motoryzacji otworzył zakład tworzący samochody wyścigowe. Miał niewielki warsztat, gdzie powstawały jego samochody. Bardzo szybko zrobiły furorę na torach całej Europy.
Po niemalże dwudziestu latach produkcji samochodów wyścigowych, Enzo doszedł do wniosku, że czas na produkcję samochodów, które będą nadawały się do użytku cywilnego. Tak właśnie w 1947 roku powstał model 125 S. Od tego roku można powiedzieć, że Ferrari szło z górki. Samochody te stały się niezwykle popularne nie tylko w Europie, ale i na całym świecie. Klienci doceniali markę ze względu na niezwykłe osiągi oraz pięknie ukształtowaną linię nadwozia. Założycielowi udało się to osiągnąć dzięki współpracy z m.in. biurami projektowymi takimi jak Pininfarina, Scaglietti, Bertone oraz Vignale.
                Dzisiaj Ferrari jest jedną z części grupy Fiata. Od 2006 roku Fiat ma pakiet kontrolny w postaci aż 85% udziałów. 10% należy do syna Enzo, a 5% do firmy Mubadala Development. Znaczek Ferrari to czarny rumak na żółtym tle, który stoi na dwu tylnych nogach. Jak mówi etos marki – pomysł został wzięty z emblematu myśliwca pilotowanego przez Francesco Baracce. Enzo Ferrari był pod ogromnym wrażeniem jego zdolności i osiągnięć. Baracca był jednym z najskuteczniejszych pilotów I Wojny Światowej. Odniósł aż 34 zwycięstwa powietrzne. Enzo Ferrari zmarł w 1988 roku, żył aż 90 lat.





Ferrari 360 Modena




Samochód sportowy produkowany od 1999 do 2005 roku.  Model ten był najlepiej sprzedającym się Ferrari w historii. Nazwa tego samochodu pochodzi od pojemności silnika oraz miejscowości, w której był produkowany.
Do napędu 360’tki służył silnik V8 o pojemności 3,6 litra. Skrzynia biegów wedle klienta mogła być manualna bądź sekwencyjna jednakże obie skrzynie miały 6 biegów.
Ferrari 360 występowało w 4 wersjach:
- 360 Modena,
- 360 Modena Spider,
- Challenge,
- Challenge Stradale.



Ferrari F430



Model F430 został zaprezentowany w 2004 roku jako następna modelu 360. Produkowany był do 2009 roku. Tak jak to bywa w gamie włoskiego producenta, nazwa wzięła się od pojemności silnika.
Jednostką napędową tego modelu był silnik V8 o pojemności 4,3 litra o mocy 490 KM. Samochód ten oferowany był z 6-cio biegową skrzynią biegów manualną lub sekwencyjną. Dzięki temu rozwiązaniu rozpędzał się do „setki” w 4 sekundy i osiągał prędkość maksymalną trzystu piętnastu kilometrów na godzinę.
F430 oprócz bazowej postaci został wyprodukowany również w innych wersjach:
- F430 Spider,
- Scudiera (fot. poniżej),
- Challenge.




Ferrari 458 Italia




Produkcję Ferrari 458 Italia rozpoczęto w 2009 roku. Jest to następca modelu F430. Nazwa modelu wzięła się od pojemności silnika zastosowanego w tym aucie. Jest to widlasty silnik ośmiocylindrowy  o pojemności 4,5 litra i mocy 570 KM. Pojazd ten potrafi rozpędzić się do 100 km/h w 3,4 sekundy oraz do prędkości 325 km/h.
Model ten z racji tego, że jest w miarę „świeżym” samochodem doczekał się póki co tylko dwóch wersji:
- 458 Italia,
- 458 Spider.



Ferrari California



Jest to całkowicie nowy model w gamie Włoskiego producenta. Zerwano tu z dotychczasowym przyzwyczajeniem do nadawania nazwy modelom od pojemności silnika.
California jest to samochód sportowy typu cabrio. Został zaprezentowany w 2008 roku w Paryżu.  Silnik zastosowany w tym samochodzie jest to adaptacja silnika z modelu F430. Jest to motor V8 o pojemności 4,3 litra i mocy 460 KM. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz