HISTORIA
Nazwa marki pochodzi od nazwiska
założyciela – Ferdynanda Porsche, niemieckiego inżyniera. Powołał on do życia
swoją firmę w 1931 roku. Pierwsze auto tej marki opuściło salon jednak dopiero
w 1948 roku. Był to Porsche 356. Ferrari jest to marka słynąca z produkcji
niezwykłych samochodów sportowych oraz zwycięstw na wielu wyścigach.
Wbrew powszechnym opiniom to nie japońskie marki były pierwszymi konstruktorami
samochodów elektrycznych, napędu na cztery koła czy też silników hybrydowych.
Te innowacje wprowadziła do motoryzacji niemiecka niemiecka marka Porsche i to
ponad sto lat temu.
Ferdynand motoryzacyjne doświadczenie zdobył o wiele wcześniej, gdy konstruował
jako szef działu technicznego na początku XX wieku sportowe samochody dla innej
niemieckiej marki Daimler. To właśnie jego dziełem były m.in. wyścigowy
Mercedes Compressor Sports, który w 1923 roku zwyciężył w prestiżowym wówczas
wyścigu Targa Florio. Wielkie dzieła F. Porsche miał zanim podjął pracę w
Daimlerze. W 1900 roku zaprezentował na Światowych Targach w Paryżu prototyp
Lohner-Porsche, który był pierwszym pojazdem elektrycznym. W tym samym roku
rozwinął tą technologię czego efektem był nowatorski silnik
benzynowo-elektryczny oraz pojazd wyścigowy napędzany na cztery koła. Wszystkie
te konstrukcje skupiły na niemieckim inżynierze uwagę całego świata.
Kondycja marki Porsche w obecnych czasach jest bardzo mocna. Należy do grona
nielicznych, niezależnych producentów niezwiązanych z żadnym wielkim
konglomeratem. Choć auta marki Porsche w Polsce są dostępne od kilkunastu lat,
to oficjalna filia Porsche została dopiero otwarta w 2006 roku. Jedyne w całym
kraju Centrum Porsche znajduje się w Warszawie. Ferdynand Porsche zmarł w roku
1951, żył 76 lat.
Porsche 911
911-tka jest to przedstawiciel jednej z najbardziej rozpoznawalnej
linii w motoryzacji na świecie. Produkowany jest w prawie niezmienionej formie
od prawie 50 lat. Początkowo model ten miał nazywać się „901”, jednak nazwę z
zerem w środku zastrzegł sobie wcześniej Peugeot.
911 (typ 997) – edycja ta tego niemieckiego supersamochodu
powstała w 2004 roku. W modelu tym przywrócono okrągłe przednie światła. Model
ten produkowany był do 2011 roku w niemieckim Stuttgarcie.
Jednostką napędową (zależnie od wersji) był silnik o pojemności
3,6 lub 3,8 litra. Wersja o mniejszej pojemności była dostępna w: 911
Carrera, Carrera 4, Targa 4, GT3, GT3 RS, Turbo, GT2. Mocniejszy wariant
występował w: 911 Carrera S, Carrera 4S, Targa 4S. W każdej z tych odmian
silnik charakteryzował się inną specyfikacją. Moc przekazywana na koła była
poprzez jedną z 6-stopniowych skrzyń biegów – manualną bądź sekwencyjną.
Porsche Boxster
Niemiecki producent samochodów sportowych wyprodukował ten model
jako alternatywę na droższy i bardziej ekskluzywny model 911.
Porsche 987 Boxster – jest drugą generacją tego auta. Produkowany
jest od 2004 roku do dnia dzisiejszego. Mimo, że miał się stać popularniejszym
samochodem od swojego starszego brata ze względu na atrakcyjniejszą cenę to do
tej pory z trudem można go spotkać.
W Boxsterze zastosowano 4 różne jednostki napędowe w 6 wariantach
mocy, zależnie w którym roku był wyprodukowany i jaki był to model
(Boxster lub Boxster S). Silniki te miały moc od 240 KM w podstawowej wersji z
początku produkcji do 310 KM w wersji „S” produkowanej od 2009 roku.
Porsche Cayenne
Model ten zadebiutował w 2002 roku początkowo wzbudzając wiele
kontrowersji, jednak szybko znalazł wielu posiadaczy i stał się hitem sprzedaży
marki Porsche. A to za sprawą połączenia samochodu rodzinnego z samochodem
sportowym.
Porsche Cayenne Turbo S – został zaprezentowany w 2006 roku jako
drugie pod względem mocy Porsche wyprodukowane na drogi publiczne. Sercem tego
„potwora” jest widlasta ośmiocylindrowa jednostka i w zależności od roku
produkcji ma pojemność 4,5 lub 4,8 litra. Pierwsza wersja produkcyjna posiadała
mniejszy pojemnościowo silnik o mocy 521 KM, aktualna wersja posiada silnik o
zwiększonej pojemności i mocy 550 KM. Samochód ten przyspiesza do 100 km/h
poniżej 5 sekund i osiąga maksymalną prędkość na poziomie 280 km/h.
Porsche Panamera
Auto to powstało jako pierwsza limuzyna marki Porsche ze względu
na zainteresowanie czterodrzwiowymi samochodami coupé. Zaprezentowany został w
2009 roku jako konkurent dla takich samochodów jak np.: Mercedes CLS czy BMW
Gran Coupe.
Panamera Turbo – Model „usportowiony” Panamery, posiada silnik
taki sam jak w Cayenne, tj. V8 o pojemności 4,8 litra i mocy 500 lub 550 KM.
Napęd przekazywany jest na cztery koła za pośrednictwem automatycznej,
siedmiobiegowej skrzyni biegów. Limuzyna ta jest w stanie przyspieszyć do 100
km/h w 4,2 sekundy oraz rozpędzić się do ponad 300 km/h.
Świetnie napisane i proszę o więcej takich artykułów.
OdpowiedzUsuńSamochody te oczywiście są piękne i jeśli tylko będzie mnie stać to na pewno bym taki sobie kupił. Na tą chwilę jednak szukam opcji wykupienia najtańszego OC. Czytałem na https://kioskpolis.pl/jak-znalezc-najtansze-ubezpieczenie-oc/ bardzo fajne porady i moim zdaniem jest to obowiązkowy artykuł dla każdego.
OdpowiedzUsuńFaktycznie bardzo ładne auta i mam nadzieję, że ja również kiedyś będę mogła takim jeździć. W sumie na ten moment mój samochód bywa czasami awaryjny i na całe szczęście auto pomoc https://cukierski-auto-hol.pl/autopomoc/ za każdym razem pojawia się na miejscu awarii błyskawicznie.
OdpowiedzUsuń