Porsche


HISTORIA


         Nazwa marki pochodzi od nazwiska założyciela – Ferdynanda Porsche, niemieckiego inżyniera. Powołał on do życia swoją firmę w 1931 roku. Pierwsze auto tej marki opuściło salon jednak dopiero w 1948 roku. Był to Porsche 356. Ferrari jest to marka słynąca z produkcji niezwykłych samochodów sportowych oraz zwycięstw na wielu wyścigach.
                Wbrew powszechnym opiniom to nie japońskie marki były pierwszymi konstruktorami samochodów elektrycznych, napędu na cztery koła czy też silników hybrydowych. Te innowacje wprowadziła do motoryzacji niemiecka niemiecka marka Porsche i to ponad sto lat temu.
                Ferdynand motoryzacyjne doświadczenie zdobył o wiele wcześniej, gdy konstruował jako szef działu technicznego na początku XX wieku sportowe samochody dla innej niemieckiej marki Daimler. To właśnie jego dziełem były m.in. wyścigowy Mercedes Compressor Sports, który w 1923 roku zwyciężył w prestiżowym wówczas wyścigu Targa Florio. Wielkie dzieła F. Porsche miał zanim podjął pracę w Daimlerze. W 1900 roku zaprezentował na Światowych Targach w Paryżu prototyp Lohner-Porsche, który był pierwszym pojazdem elektrycznym. W tym samym roku rozwinął tą technologię czego efektem był nowatorski silnik benzynowo-elektryczny oraz pojazd wyścigowy napędzany na cztery koła. Wszystkie te konstrukcje skupiły na niemieckim inżynierze uwagę całego świata.
                Kondycja marki Porsche w obecnych czasach jest bardzo mocna. Należy do grona nielicznych, niezależnych producentów niezwiązanych z żadnym wielkim konglomeratem. Choć auta marki Porsche w Polsce są dostępne od kilkunastu lat, to oficjalna filia Porsche została dopiero otwarta w 2006 roku. Jedyne w całym kraju Centrum Porsche znajduje się w Warszawie. Ferdynand Porsche zmarł w roku 1951, żył 76 lat.



Porsche 911


911-tka jest to przedstawiciel jednej z najbardziej rozpoznawalnej linii w motoryzacji na świecie. Produkowany jest w prawie niezmienionej formie od prawie 50 lat. Początkowo model ten miał nazywać się „901”, jednak nazwę z zerem w środku zastrzegł sobie wcześniej Peugeot.




911 (typ 997) – edycja ta tego niemieckiego supersamochodu powstała w 2004 roku. W modelu tym przywrócono okrągłe przednie światła. Model ten produkowany był do 2011 roku w niemieckim Stuttgarcie.
Jednostką napędową (zależnie od wersji) był silnik o pojemności 3,6 lub 3,8 litra. Wersja o mniejszej pojemności była dostępna w:  911 Carrera, Carrera 4, Targa 4, GT3,  GT3 RS, Turbo, GT2. Mocniejszy wariant występował w:  911 Carrera S, Carrera 4S, Targa 4S. W każdej z tych odmian silnik charakteryzował się inną specyfikacją. Moc przekazywana na koła była poprzez jedną z 6-stopniowych skrzyń biegów – manualną bądź sekwencyjną.







Porsche Boxster




Niemiecki producent samochodów sportowych wyprodukował ten model jako alternatywę na droższy i bardziej ekskluzywny model 911.
Porsche 987 Boxster – jest drugą generacją tego auta. Produkowany jest od 2004 roku do dnia dzisiejszego. Mimo, że miał się stać popularniejszym samochodem od swojego starszego brata ze względu na atrakcyjniejszą cenę to do tej pory z trudem można go spotkać.
W Boxsterze zastosowano 4 różne jednostki napędowe w 6 wariantach mocy, zależnie w którym roku był wyprodukowany i jaki  był to model (Boxster lub Boxster S). Silniki te miały moc od 240 KM w podstawowej wersji z początku produkcji do 310 KM w wersji „S” produkowanej od 2009 roku.



Porsche Cayenne



Model ten zadebiutował w 2002 roku początkowo wzbudzając wiele kontrowersji, jednak szybko znalazł wielu posiadaczy i stał się hitem sprzedaży marki Porsche. A to za sprawą połączenia samochodu rodzinnego z samochodem sportowym.
Porsche Cayenne Turbo S – został zaprezentowany w 2006 roku jako drugie pod względem mocy Porsche wyprodukowane na drogi publiczne. Sercem tego „potwora” jest widlasta ośmiocylindrowa jednostka i w zależności od roku produkcji ma pojemność 4,5 lub 4,8 litra. Pierwsza wersja produkcyjna posiadała mniejszy pojemnościowo silnik o mocy 521 KM, aktualna wersja posiada silnik o zwiększonej pojemności i mocy 550 KM. Samochód ten przyspiesza do 100 km/h poniżej 5 sekund i osiąga maksymalną prędkość na poziomie 280 km/h.



Porsche Panamera



Auto to powstało jako pierwsza limuzyna marki Porsche ze względu na zainteresowanie czterodrzwiowymi samochodami coupé. Zaprezentowany został w 2009 roku jako konkurent dla takich samochodów jak np.: Mercedes CLS czy BMW Gran Coupe.
Panamera Turbo – Model „usportowiony” Panamery, posiada silnik taki sam jak w Cayenne, tj. V8 o pojemności 4,8 litra i mocy 500 lub 550 KM. Napęd przekazywany jest na cztery koła za pośrednictwem automatycznej, siedmiobiegowej skrzyni biegów. Limuzyna ta jest w stanie przyspieszyć do 100 km/h w 4,2 sekundy oraz rozpędzić się do ponad 300 km/h.

3 komentarze:

  1. Świetnie napisane i proszę o więcej takich artykułów.

    OdpowiedzUsuń
  2. Samochody te oczywiście są piękne i jeśli tylko będzie mnie stać to na pewno bym taki sobie kupił. Na tą chwilę jednak szukam opcji wykupienia najtańszego OC. Czytałem na https://kioskpolis.pl/jak-znalezc-najtansze-ubezpieczenie-oc/ bardzo fajne porady i moim zdaniem jest to obowiązkowy artykuł dla każdego.

    OdpowiedzUsuń
  3. Faktycznie bardzo ładne auta i mam nadzieję, że ja również kiedyś będę mogła takim jeździć. W sumie na ten moment mój samochód bywa czasami awaryjny i na całe szczęście auto pomoc https://cukierski-auto-hol.pl/autopomoc/ za każdym razem pojawia się na miejscu awarii błyskawicznie.

    OdpowiedzUsuń